Anvelope de vara vară Anvelope de iarnă iarnă Anvelope de vara all seasons

Etichetarea Pneurilor

Etichetarea Pneurilor

 

Eticheta Europeana pentru anvelope

Ce trebuie sa stiti?

Incepand din 1 noiembrie 2012, toate anvelopele pentru autovehicule vandute in Uniunea Europeana trebuie insotite de o eticheta oficiala UE pentru anvelope.

Aceasta eticheta contine informatii despre trei criterii importante care constituie baza evaluarii performantei anvelopei: aderenta pe teren umed, eficienta consumului de combustibil si zgomotul exterior.

 

Zgomotul exterior

3 clase de la 1 (cel mai silentios) la 3 (cel mai putin silentios)

Zgomotul exterior al anvelopei este masurat in decibeli (dB) si comparat cu noile niveluri europene de zgomot exterior al anvelopelor care urmeaza a fi introduse pana in 2016.

1 unda sonora neagra

deja cu 3 dB sub viitoarea limita europeana care va intra in vigoare in anul 2016

2 unde sonore negre

deja in conformitate cu viitoarea limita europeana care va intra in vigoare in anul 2016

3 unde sonore negre

in conformitate cu limita europeana curenta care va intra in vigoare in anul 2016

 

Eficienta consumului de combustibil

de la A (cel mai eficient)
la G (cel mai putin eficient)

Rezistenta la rulare a anvelopelor este un factor care poate afecta consumul de carburant. Cu cat este mai mica rezistenta la rulare, cu atat se reduce cantitatea de carburant necesara deplasarii inainte a vehiculului si cu atat sunt generate mai putine emisii de carbon. Diferenta la consumul de carburant intre anvelopele de clasa A si G poate ajunge pana la 7,5%*. Pentru un autoturism mediu, adica in jur de 0,65 l la 100 km.

 

consum mai mic cu peste 0,65 litri/100 km intre clasa A si clasa G

 

Sursa: Evaluarea Comisiei Europene privind impactul SEC (2008) 2860. Nota: cand este vorba de economisirea carburantului, intretinerea anvelopelor este la fel de importanta. Valorile exacte depind de tipul vehiculului, conditiile de drum si stilul de condus.

 

ADERENTA PE SUPRAFATA UMEDA

de la A (cel mai bun)
la G (cel mai slab)

Reactia la franare este un element important al performantei anvelopei in conditii de umiditate si este esentiala pentru siguranta. Diferenta la distanta de franare dintre avelopele de clasa A si G poate ajunge pana la 30%*. De exemplu, pentru un autoturism care se deplaseaza cu 80 km/ora, acest lucru poate insemna pana la 18 m in cazul franarii totale in conditii de umiditate.

Sursa: Evaluarea Comisiei Europene privind impactul SEC (2008) 2860. Nota: multi alti factori afecteaza siguranta dvs. pe carosabilul umed si uscat. Distantele pot varia in functie de tipul autovehiculului si de conditiile de drum.